Cea de a doua zi a proiectului Good To Go a adus în atenția participanților procesul de networking, importanța poveștii în vânzarea unui produs, dar și arta conversației sub diversele ei forme, toate acestea completate de spiritul jovial al lui Florin Grosu, Co-fondator și CEO Traderion, dar și fondator Young Leaders Club.

Pe durata a 4 ore intensive de training, Florin a reușit să îmbine exercițiile practice cu prezentarea unor aspecte nelipsite din viața unui antreprenor. Tocmai acestă abordare i-a captivat pe participanți pe parcursul celor 4 ore, făcându-i să rămână cu informații utile pe care nu vor ezita să le aplice atât în proiect, cât și în afara acestuia.

Prima parte a prezentării lui Florin a sintetizat procesul complex de networking, pașii ce trebuie urmați în acest sens, dar și modul în care păstrăm relația creată. De asemenea, putem afirma că următorul citat ce îi aparține lui Ivan Misner oferă o imagine clară asupra acestui subiect: It’s not NET-SIT or NET-EAT – It’s called NETWORK. Fondatorul YLC a mai abordat prin intermediul exercițiilor practice realizate cu ajutorul participanților și alte teme, precum rolul improvizației într-o conversație.

Cea de a doua parte s-a concentrat pe procesul de storytelling, dar a adus în atenția participanților și un alt aspect extrem de interesant, modul în care trebuie să ”intri” într-o discuție, aspect ilustrat printr-un mic exercițiu. Totul s-a finalizat printr-un joc ce a adus multe zâmbete pe fața celor prezenți, joc ce a constat în realizarea unui scurt pitch ce a sintetizat povestea din spatele fiecărui participant.

A fost o zi plină în urma cărei nu am rămas doar cu mai multe foi scrise în agendă, ci cu mai multe informații reținute, zâmbete aduse și cu o comunitate mai unită pe zi ce trece.

În încheire, vă lăsăm un mic fragment din cartea Orice îți dorești de Derek Sivers, oferită de partenerii noștri educaționali, Editura Publica, participanților noștri și care sintetizează importanța modului în care o idee e implementată, aceasta fiind metaforic numită ”oglinda creatorului său”:

Am fondat CD Baby concentrându‑mă pe importanța unei lumi de vis, perfecte pentru muzicieni. De‑a lungul timpului, am aflat că e esențial ca afacerea mea să fie un vis împlinit și pentru mine.

Afacerile sunt la fel de creative ca artele frumoase. Puteți fi oricât de neconvențional, unic sau ciudat doriţi. O afacere este oglinda creatorului său.

Unii oameni vor să fie miliardari și să aibă mii de angajați. Alții vor să lucreze singuri. Unii vor cât mai mult profit cu putință. Alții vor cât mai puțin profit cu putință. Unii vor un sediu în Silicon Valley și clienți din topul Fortune 500. Alții vor să fie anonimi.

Indiferent de ce obiectiv ați alege, vor exista mulți oameni care să vă spună că greșiți.

Fiți atenți doar la ce vă entuziasmează și la ce vă obosește. Observați când sunteți voi înșivă și când încercați să impresionați un juriu invizibil. Chiar dacă încetiniți dezvoltarea propriei companii, este în regulă atât timp cât asta vă face fericiți. E alegerea voastră să rămâneți mici.

Veți observa că, pe măsură ce compania mea a crescut, poveștile despre ea au devenit tot mai puțin vesele. Asta e lecția pe care am învățat‑o. Sunt mai fericit cu cinci angajați decât cu 85 și sunt cel mai fericit atunci când lucrez singur.

Orice ați face, e creația voastră, așa că transformați‑vă visul în realitate.

Andreea Purcaru

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *