Penultimul modul al proiectului Good To Go a fost despre digitat marketing, un alt concept esențial dezovoltării unui business de succes. Seth Godin, autor, antreprenor, marketer și public speaker afirma că marketing-ul nu mai este despre lucrurile pe care le faci, ci despre povestea pe care o spui, aceeași ideea ne-a fost transmisă și nouă ieri pe parcursul traning-ului avut.

Alături de noi a fost alături Alex Cernătescu, unul dintre cei mai cunoscuți români speakeri internaționali din domeniul marketingului digital cu o experiență de peste 14 ani în Digital Advertising, Digital Transformation, Innovation, Software & Companii de Tehnologie.

Acesta a conturat o imagine a ceea ce înseamnă să fii antrepenor, a subliniat importanța unei echipe, iar pe final a discutat cu fiecare participant ideea de business avută, dându-le feedback constructiv și ”insight-uri” ce îi va ajuta să își construiască business-uri sustenabile.

În opinia lui Alex antreprenoriatul este despre rulaj și nu despre agoniseală. De asemnea, a comparat acest domeniu cu mersul pe un lac înghețat și a nu ști unde este gheața mai subțire. Acesta ne-a confirmat încă o dată că totul ține de pasiunea cu care îți faci munca, dar și de ambiție și perseverență. Mai mut decât atât, CEO Infinit Solutions a pus accentul pe un alt aspect important, echipa. Aceasta face diferența în ochii unor investitori între o investiție viabilă și celelalte idei de pe piață, deoarece oamenii tind să investească în alți oameni și nu în idei.

Alex și-a încheiat prezentarea în același mod nostim în care și-a conceput și training-ul, printr-o glumă referitoare la una din ideile participanților noștri: ”Omul are trei drepturi: cel la aer, apă și internet și deși există șanse ca un om să supraviețuiască fără primele două, lipsa ultimului este de neconceput.”

Pe final, o să vă lăsam un fragment reprodus din cartea Dă lovitura! de Gary Vaynerchuk, și oferită de Publica, partenerul educațional Good to Go. Acesta subliniază importanța, dar și impedimentele apărute în încercarea de a crea o comunitate online:

Foarte mulți se dedică întru totul conceperii blogurilor și redactării conținutului. Dar crearea conținutului este partea ușoară. Desigur, produsul trebuie să fie cât mai bun cu putință, dar, totodată, ar trebui să fie componenta cea mai puțin consumatoare de timp a strădaniei tale. Problema este ce faci după ce ai înregistrat un show sau ai scris un post. Crearea comunității – acolo trebuie investit grosul eforturilor tale și acolo se va decide cea mai mare parte a succesului tău.

Crearea unei comunități constă în inițierea de conversații. Când te muți într‑o casă nouă, îți cunoști vecinii ieșind seara afară și dând mâna cu cei care plimbă câinii sau fac jogging, transmițându‑le complimente celor aflați în grădinile caselor și prezentându‑ți copiii, dacă observi într‑o curte o familie care se joacă cu copii de aproximativ aceeași vârstă. Dacă mergi la o conferință, faci cunoștință cu ceilalți participanți prezentându‑te și dând mâna cu oricine pare a nu‑ș i găsi locul. Schimbi anecdote și informații, oferi cărți de vizită. Exact la fel funcționează și crearea unei comunități online. Pentru a crea un public pentru brandul tău personal vei ieși, vei strânge mâini și te vei alătura fiecărei conversații online pe subiectul tău de oriunde în lume. Absolut. Fiecare. În parte.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *