Ziua a III-a din cadrul academiei de start-up- uri „GoodToGo”, a fost una disruptive și a reprezentat o nouă oportunitate de învățare pentru studenții participanți, acceptând provocarea de a sparge tiparele convenționalului și de a gândi lateral.

În ultimii 15 ani, Noela Zaharia și-a construit propriul univers creativ, fiind professional high-potential coach, experiential trainer și consultant în comunicare pentru liber-cugetători, profesioniști și viitori antreprenori.

Pe parcursul celor 5 ore ale workshop-ului, Noela a surprins prin realizarea unor exerciții interactive și scenarii creative, analizând, împreună cu participanții, atitudinile și acțiunile pe care le regăsim în procesul creativ. Atelierul a fost o sumedenie de idei productive, motivând participanții să se dezvolte atât în sfera personală, cât și în sfera profesională.

După lungi dezbateri, am reușit să extragem și să sintetizăm câteva concepte și puncte cheie ale workshop-ului, pe care trebuie noi le considerăm un must-have în mindset-ul oricărui antreprenor:

I. BREAK THE RULES

Debutul atelierului a fost marcat de principiul „break the rules”, iar pe parcursul acestuia, participanții au fost provocați să iasă cât mai mult din zona lor de confort, să gândească sub presiune creativității și să compună scenarii atractive sub prisma unui interval de timp limitat.

II. CREATIVITY VERSUS CRAZYTIVITY

În al doilea rând, participanții au avut ocazia de a analiza procesul creativ din perspectiva atitudinilor și acțiunilor, au învățat să gândească diferit, să nu se rezume la convențional și să transpună cotidianul cu umor, apelând la exagerări, ridicol și distorsiuni.

III. I DO NOT FAIL, I LEARN

Un al treilea punct esențial al workshop-ului de gândire creativă a fost bazat pe asumarea eșecului, pe încercările constante și învățarea accelerată. Participanții și-au dezvoltat abilitățile Soft, au avut parte de un proces de introspecție și au conștientizat importanța curajului în procesul de decizie.

Fiecare zi a „Good To Go” este despre surprize și noi oportunități de învățare, iar prietenii noștri de la Editura Publica au fost alături de noi și în cadrul acestui workshop. Astfel, în încheiere, vă oferim un mic fragment despre „Conceperea și cunoașterea ideilor originale” din cartea Originalii de Adam Grant:

1. Abordați un nou domeniu: Originalitatea sporește atunci când vă lărgiți sistemul de referință. O abordare este să învățați o nouă dexteritate, precum savanții laureați ai Premiului Nobel, care și-au lărgit repertoriul de creativitate apucându-se de pictură, pian, dans ori poezie. O altă strategie este să încercați o schimbare de job: pregătiți-vă să ocupați o funcție care solicită o nouă bază de cunoștințe și competențe. O a treia opțiune este să învățați despre o cultură diferită, precum designerii din industria modei care au devenit mai inovatori după ce au locuit în țări străine, foarte diferite de țările lor. Nu este nevoie să plecați peste hotare ca să vă diversificați experiența; puteți să pătrundeți în cultura și tradițiile unui mediu nou pur și simplu citind despre el.

2. Căutați mai mult feedback din partea colegilor: E greu să vă judecați propriile idei, fiindcă aveți tendința să fiți prea entuziaști și nu vă puteți încrede în propriul instinct dacă nu sunteți experți în domeniu. E greu, de asemenea, să aveți încredere în manageri, care sunt, de regulă, prea critici atunci când evaluează idei. Ca să primiți referințele de maximă acuratețe, avansați ideile pe care le propuneți colegilor de breaslă – ei sunt în măsură să identifice potențialul și posibilitățile.

Fragment reprodus din cartea Originalii de Adam Grant, oferit de Publica, partenerul educațional Good To Go.

Andreea Purcaru

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *