Se spune că vinerea nu mai simți oboseala acumulată pe parcursul săptămânii dacă bei doza potrivită de Red Bull. Așa că, în ajutorul nostru au venit fetele de la Red Bull care le-au dat aripi participanților, dar i-au încărcat și cu energia necesară pentru ultimul modul al primei săptămâni Good To Go.

Ziua de vineri a adus în atenția participanților unul din pilonii oricărui business, procesul de vânzare. Andrei Dunuță, trainer Self Trust Academy ne-a conturat pe parcursul a două ore importanța ”celei mai vechi meserii” care în opinia lui este cea de vânzător, dar le-a oferit participanților și sfaturi concrete pentru fiecare idee de business în parte.

În opinia lui Andrei deși trăim în era vitezei, omul încă este cel care face diferența în vânzări, acesta aducând un plus de valoare. Mai mult decât atât, trainer-ul nostru a subliniat un aspect foarte important, și anume că vânzările sunt despre a te vinde pe tine însuți înainte de a-ți vinde produsul. De asemenea, dintre pașii pe care un vânzător îi urmează, acesta a evidențiat necesitatea prospectării înaintea întâlnirii cu un potențial client.

Pentru a-i face pe participanți să înțeleagă mai bine procesul în sine, Andrei le-a dat de urmărit câteva aspecte cheie, printre care: personal branding, networking, marketing, dar și social media. Mai mult, și în acet training s-a pus accentul pe povestea vândută odată cu produsul avut, aceasta fiind la fel de importantă ca și serviciul în sine. Participanților le-a fost atrasă atenția și asupra faptului că un bun vânzător lucrează cu întrebările potrivite.

Drept încheire, Andrei a ținut să precizeze că deși anteprenoriatul este o nouă ”religie” în România, nu oricine este făcut pentru a fi antreprenor, traseul avut până a cunoaște succesul fiind unul anevoios și plin de obstacole.

După training-ul cu Andrei Dunuța, participanții au avut ocazia de a pune în practică cele învățate prin intermediul unor exerciții menite să simuleze procesul de vânzare.

În final vă lăsăm un fragment reprodus din cartea A vinde e omenește de Daniel Pink, oferit de Publica, partenerul educațional Good to Go, ce face refeire la cele șase tipuri de discurs de vânzare:

Există trei modalități de a învăța și de a vă perfecționa cele șase tipuri de discurs de vânzare: exersați, exersați, exersați. Iată cum ați putea începe.

1. Discursul de vânzare dintr‑un singur cuvânt
Sugestia experților: Scrieți un discurs de cincizeci de cuvinte. Reduceți‑l la douăzeci și cinci de cuvinte. Apoi la șase cuvinte. Din această jumătate de duzină, unul este aproape sigur cel care va alcătui discursul dumneavoastră de vânzare dintr‑un singur cuvânt.

2. Discursul de vânzare interogativ
Sugestia experților: Utilizați‑l dacă argumentele dumneavoastră sunt puternice. Dacă sunt slabe, folosiți afirmația. Sau, și mai bine, găsiți noi argumente.

3. Discursul de vânzare rimat
Sugestia experților: Nu vă spargeți capul să găsiți rime. Intrați pe internet și găsiți un dicționar de rime. Vă recomand RhymeZone (http://rhymezone.com).

4. Discursul de vânzare sub forma liniei de subiect
Sugestia experților: Revedeți titlurile incluse pe linia de subiect a ultimelor douăzeci de e‑mailuri trimise. Observați câte dintre ele se raportează fie la utilitate, fie la curiozitate. Dacă numărul respectiv este sub zece, prescrieți‑le pe cele care nu trec testul.

5. Discursul de vânzare în format Twitter
Sugestia experților: Chiar dacă numărul maxim de caractere permis de Twitter este de 140, limitați‑vă discursul de vânzare la 120, astfel încât ceilalți să‑l poată transmite mai departe. Rețineți: cele mai bune discursuri de vânzare sunt scurte, atrăgătoare și ușor de transmis mai departe.

6. Discursul de vânzare pe model Pixar
Sugestia experților: Citiți toate cele douăzeci și două de reguli ale povestirii, concepute de fosta creatoare de povești de la Pixar, Emma Coats: http://bit.ly/jlVWrG
Încercarea ta: A fost odată ca niciodată___. În fiecare zi, __. Într‑o zi, __. Din acest motiv, __. Din acest motiv, __. Până la urmă, ___.

Întotdeauna adresați – și răspundeți la – aceste două întrebări:

1. Dacă persoana căreia îi vindeți este de acord să cumpere, acest fapt îi va îmbunătăți viața?
2. La finalul interacțiunii, lumea va fi mai bună decât înainte de începerea acesteia?

Dacă răspunsul la oricare din aceste două întrebări este negativ, ceva nu faceți bine.

Andreea Purcaru

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *